Retur & Reklamation

Retur av vara 

Kund inom Göteborgsområdet: Vid retur av vara/varor som inte är defekta eller som inte blivit skadat på grund av Kimidos varuhantering behöver en föranmälan göras till info@kimido.se senast 7 dagar efter leverans. Upphämtningen sker av Kimido och görs senast 1 vecka efter varuleverans. Returen ska ske i orginalemballage och skicket av varan ska som vid leveransen vara felfri och återförsäljningsbar. För frys- och kylvaror får kylkedjan ej brytas.  

Kund övriga Sverige:  Vid retur av vara/varor som inte är defekta eller som inte blivit skadat på grund av Kimidos varuhantering behöver en föranmälan göras till info@kimido.se senast 7 dagar efter leverans. Vid dessa fall kommer kunden debiteras 20% av varuvärdet på den/de returnerade varan/varorna samt självkostnad för returleveransen. Bokning av retur genomförs av Kimido efter att vi har mottagit er föranmälan av retur. Upplockning av retur sköts av Frigoscandia AB och deras termer och villkor gäller för returleveransen. Kimido förbehåller sig rätten att friskriva sig från allt ansvar vid problem som uppstår mellan Kund och Frigoscandia AB vid returleverans.  

 

Reklamation 

Felplock/fel på varan 

Kund inom Göteborgsområdet: Om kunden fått fel vara eller defekt vara som påverkats av Kimidos varuhantering kommer Kimido själv hämta tillbaka varan senast 1 vecka efter leverans. Reklamation ska delges inom 7 dagar från fakturadatumet via vår mejl info@kimido.se eller via telefon till våra försäljare. 

Kund övriga Sverige: Om kunden fått fel vara eller defekt vara som påverkats av Kimidos varuhantering kommer Kimido stå för returleveransen. Reklamation ska delges inom 7 dagar från fakturadatumet via vår mejl info@kimido.se eller via telefon till våra försäljare. 

 

 

Transportskada 

Det är kundens ansvar att kontrollera varornas skick vid mottagning av leverans och eventuella fel ska informeras till info@kimido.se snarast möjligt. Transportskador ska delges inom 3 dagar. Delges transportskada senare än 3 dagar kommer Kimido ej kunna behandla reklamationen och ersättning kommer därför ej att utgå. Bevis ska kunna uppvisas i form av bild för att reklamationen skall kunna accepteras. Kimido kan kräva att få se emballaget som har blivit drabbat av transportskada, varför det är av ytterst vikt att emballaget sparas till dess att reklamationen är godkänd hos Kimido.  

 

Andrahandssortering varor

Beställer man andrahandssorterings varor gäller ingen retur eller reklamationsrätt.